Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

02 september 2008

Poedercoaten??

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het herstellen en verstevigen van mijn voorspoiler. hier waren wat hoekjes uit en hij was op twee plekken gescheurd. Ook maak ik er een stang is zodat hij veel steviger wordt. Tussendoor ben ik bezig geweest met het leeghalen van de motorruimte. Daarbij heb ik ook de dikke laag tectyl ofzo van het subframe voor en achter afgehaald om deze te controleren op roest. Dat zat er gelukkig niet.

Nu zit ik er over na te denken om de subframes en stabi stangen te later stralen en poedercoaten omdat dit mij erg veel werk scheelt en het een mooi resultaat geeft. Deze week ga ik informeren naar de mogelijkheden en de prijzen. Ik hou jullie op de hoogte.


Geen opmerkingen: