Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

07 september 2008

Slijp en paswerk

De laatste dagen ben ik druk met de 02 bezig geweest en ook mooi opgeschoten.
Eerst heb ik de kofferbak leeg gehaald en de achterkant gestript. Daarna heb ik de tank verwijderd omdat ik wilde beginnen met het pas maken van de stukken achter de achterwielen. Ik dacht dat ik de tank helemaal leeg had gereden maar er zat nog 20 liter in. Zonde want daar had ik nog mooi even een laatste rondje mee kunnen rijden. De tank is nog dicht maar ik moet hem nog goed controleren op roest voordat ik hem er weer terug is zet.


Daarna heb ik begonnen met het pasmaken en uitslijpen van de zij/achterkant. Dit ging opzich vrij gemakkelijk maar er kwam nog wel wat extra werk achter weg aan de kofferbak bodem zowel links als rechts.





Ook zit ik er aan de denken om zelf een goed lasapparaat aan te schaffen zodat ik niet meer afhankelijk ben van andere mensen. Daarover wil ik komende week wat informatie verzamelen.

Geen opmerkingen: