Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

09 november 2008

Andere werkzaamheden

De laatste tijd heb ik weinig tijd voor de auto gehad, maar afgelopen week ben ik weer mooi opgeschoten.

Eerst heb ik mijn startmotor gezandstraalt en gespoten, deze was erg roestig en vies en is er behoorlijk van opgeknapt.


Daarna heb ik de verbreders van de voorspatborden afgehaald. Dit heb ik gedaan omdat ze met zo veel plamuur gemonteerd waren dat ik het niet helemaal vertrouwde. Ook zat er roest aan de binnenkant van de spatborden en waren ze niet goed afgewerkt.

Op de foto hieronder is te zien hoeveel plamuur er op de verbreders zat. Op sommige plekken zat er meer dan een centimeter plamuur op.



Daarna heb ik het het plamuur van de verbreders afgehaald. Nu kan ik precies zien waar ze nog verstevigd of hersteld moeten worden. Ook zijn ze een stuk lichter geworden nadat ik de plamuur er af had.
Gelukkig zijn de achterste verbreders niet zo volgestort met plamuur.




Toen ik klaar was met het schoonmaken van de verbreders ben ik bezig gegaan met het aanpassen van de uitlaat zodat deze midden onder de auto komt te hangen, net als bij de oranje 02 die te zien is op de foto`s bij "Het doel"(aan de rechterkant van de pagina). Ook heb er 2 uitlaatpijpjes aan gemaakt.



Nadat ik alle stukjes pijp op maat had gemaakt en ze aan elkaar wilde lassen bleek dat mijn eerste rol lasdraad op was. De volgende dag heb ik gelijk een nieuwe opgehaald en ben ik verder gegaan met het pasmaken van de uitlaat.




De demper is nu klaar en hangt mooi midden onder de auto. Ik zal even een foto maken als ik de demper gemonteerd heb om te laten zien hoe het geworden is.

1 opmerking:

Unknown zei

Ziet er netjes uit! Ben benieuwd!