Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

26 november 2008

Dynamo en benzinepomp

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het klaarmaken van de achterkant en het klaarmaken van mijn binnenspatbord rechtsvoor. Verder heb ik mijn dynamo en benzinepomp opgeknapt.

De dynamo was helemaal gecorrodeerd. Dit heb ik er allemaal afgehaald met een roestborstel en de stalen delen heb ik gespoten. Hieronder is de staat van de benzinepomp te zien voor ik begon en hoe het geworden is.


Nadat ik de benzinepomp schoon had heb ik hem uit elkaar gehaald omdat ik de werking niet helemaal vertrouwde. En hij bleek ook niet te werken, het membraam is gescheurd.


Binnenkort opzoek gaan naar een nieuwe. Ik heb nog geen foto gemaakt van de dynamo, deze volgt nog.

Geen opmerkingen: