Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

22 december 2010

Eerste spatbordverbreder in de filler

Omdat ik nu kerstvakantie heb, heb ik meer tijd om aan de auto te werken. De afgelopen dagen ben in weer verder gegaan met het strak maken van de voorspatborden. daarvan is er nu eindelijk eentje zo strak dat ik hem in de filler heb kunnen spuiten.
Hieronder is een foto te zien van het rechter voorspatbord waarop ik met verf aan heb gegeven waar en een beetje plamuur moet komen.


Nadat ik beide spatborden en de linker dorpel in de plamuur had gezet ben ik even weer verder gegaan met het strak maken van de deuren. Dit begint er er ook al steeds meer op te lijken., Het is alleen lastig omdat het zo'n lang vlak is om alle golfjes er uit te krijgen. Eigenlijk heb je daarvoor gewoon een hele lange schuurplank nodig.


Dit zijn de spoorverbreders die ik heb aangeschaft om de wielen verder uit de wielkasten te krijgen zodat ze mooier in de spatbord verbreders passen.


Toen wederom alle plamuur weer aan het drogen was en ik de deur ook alweer van een nieuwe laag voorzien had  ben  ik begonnen met het kaalschuren van de dorpel. Dit had ik bij de linker dorpel al gedaan maar nu was rechts ook aan de beurt.
Tevens bij ik bezig met nog wat andere kleine plekjes strak te maken zoals een plekje op het dak en rondom een van de gaten waar de ruitenwisseras doorheen komt.


In de volgende plamuur droog pauze heb ik mijn koppelingscilinder verwijderd omdat deze lekte. De hele pedalenbak stond vol met remolie waarvan de cilinder de oorzaak was. Toen ik de wielen vorige week ging proberen kan ik de auto ook niet meer rijden omdat ik niet meer kon koppelen. Ook bleven de remmen toen iets hangen waardoor ik de auto moeilijk uit de schuur kreeg.


Na weet ik hoeveel keer plamuren en 388x schuren is het linker spatbord eindelijk zo strak dat ik hem in de filler kon zetten. Voordat dat kan moet ik hem eerst fijn schuren zodat er zo min mogelijk schuurkrassen ik zaten. Hieronder is een foto te zien van het spatbord voordat deze in de filler werd gespoten.


Dit is een foto van de voorkant van het spatbord in de filler,dit ziet er al heel anders uit.


Toen alles in de filler was gespoten en dit nog niet droog was kon je mooi alle onevenheden en stukken die niet vlak waren zien. dit viel mij reuze mee. Aan de deurkant van het spatbord zit nog een klein randje en er zitten op sommige plekken nog luchtbelletjes in de plamuur. Deze ga ik nu dichtmaken en strakmaken waarna ik het spatbord in de primer kan zetten.


Volgende keer probeer in het rechterspatbord ook in de filler te krijgen zodat ik ook daar klaar mee ben.  tussendoor ga ik natuurlijk gewoon verder met het strak maken van de deuren en dorpels.

1 opmerking:

Anoniem zei

Geachte,

Via welk e mail adres kan ik u bereiken?
Ik heb wat vragen over uw restauratieproject.

Mvg
Dimitri
dvbracing@dvbrcing.be