Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

28 december 2010

Polyurethaan wielophanging bussen en reviseren koppelingscilinder

Afgelopen week heb ik mijn bestelling Polyurethaan (PU) bussen in huis gekregen. Deze had ik via de Nederlandse BMW 02 Club in Amerika besteld. Ik heb bussen voor de complete wielophanging voor en achter, het differentieel, het subframe achter en voor de dynamo gekregen.
Met deze PU bussen worden de rubbers in de wielophanging vervangen waardoor het stuurgedrag van de auto directer word en de auto beter communiceert.


Verder heb ik tussen het schuren door de koppelingscilinder gereviseerd. Ik had al gezien dat de pedaalbak vol remolie stond en dat de koppeling niet meer werkte, daarom heb ik een revisie setje besteld en gemonteerd. Hieronder is de inhoud van het pakketje en de gedemonteerde koppelingcilinder te zien.


Nadat ik de koppelingscilinder weer in elkaar had heb ik hem weer onder de auto gezet en heb ik de koppeling ontlucht.

Geen opmerkingen: