Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

28 december 2010

Opschuren filler linker spatbord verbreder

Nadat ik de laatste keer de filler op het spatbord gespoten heb, heb ik het spatbord gelijk een zwart laagje gegeven zodat ik tijdens het schuren de oneffenheden goed kan zien.


Nadat de filler en de verf droog was ben ik begonnen met schuren. Ik ben aan de voorkant begonnen en ben zo naar achter gaan werken. door de zwarte verf is tijdens het schuren goed tezien wat strak is en wat nog wat meer aandacht nodig heeft.


Hieronder zijn de oneffenheden in het oppervlak te zien. Door maar lang genoeg te schuren krijg je deze allemaal weg en word het oppervlakte strak.



De spatbordverbreder had ik hieronder al helemaal geschuurd, op de foto is het niet goed te zien maar er zitten allemaal zwartje stipjes op waar nog extra plamuur moet komen. Deze zijn het meeste veroorzaakt door luchtbelletjes in de plamuur die opgevuld moeten worden.


Vervolgens ben ik verder gegaan met het spatbord zelf. Deze was, afgezien van een loper in de filler strak.


Nadat ik heb hele spatbord geschuurd had heb ik alle zwarte stipjes gevuld met fijnplamuur. Dat is hieronder te zien.


Volgende keer ga ik de plamuur van het linker en rechter spatbord afschuren en deze allebei opnieuw in de filler zetten. Ook heb ik besloten de achter spatborden en verbreders in de filler te zetten. Ik heb daarvoor en kunstofprimer gekocht.

Geen opmerkingen: