Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

09 januari 2011

Controleren en bewerken achterkant

Afgelopen weekend heb ik de auto uit de schuur gehad en 10x de oprit op en neer gereden om de remmen weer los te krijgen. Daarna heb ik hem achteruit weer in de schuur gezet en ben ik begonnen met het controleren van de achterkant. Ik ben een aantal maanden geleden aan de rechterkant van de auto begonnen met voorbewerken en dit blijkt toch minder strak. Doordat ik het voorbewerken een nu stuk beter in de vingers heb gekregen was ik niet tevreden met het resultaat en ben ik hiermee weer verder gegaan.



Ook heb ik besloten de hele achterkant strak te maken in plaats van alleen het gedeelte dat zichtbaar is. Daarom ben ik ook hier verder gegaan met plamuren. Voordat ik dat kon doen heb ik eerst de oude laklagen weg geschuurd en de alles in de zinkspay gezet.


Hieronder is het tweede laagje plamuur te zien, er is niet veel nodig om dit strak te krijgen gelukkig, ik was een paar maand terug al wel op de goeie weg.


Hieronder heb ik ook een laag plamuur achter de bumper aangebracht. Dit kan ik gewoon met de machine schuren en dat scheelt weer wat werk.


Nadat ik deze laag plamuur heb geschuurd,  heb ik de bumper aan de auto gepast om de kijken of de naden allemaal gelijk waren. Dit was niet het geval, overal waar iets aan gedaan moet worden heb ik gemerkt. Tevens moest ik nog een paar gaten boren om de bumper goed op te hangen. Ik heb een tijd terug deze korte bumper opgehaald omdat deze mooi past bij de spatbordverbreders.


Komend weekend ga ik weer verder met het schuren van de achterkant. Tevens ben ik weer verder bezig gegaan met het een deur. Hiermee kan ik komend weekend ook weer mee aan het schuren.

Geen opmerkingen: