Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

24 januari 2011

Vervolg voorbewerken achterkant

Afgelopen dagen ben weer verder gegaan met de auto. Ik ben al een heel eind met de achterkant en de achterschermen achter de wielen zijn allebei strak. Verder ben ik nog bezig met het achterscherm links voor het achterwiel.
Daarbij ben ik bezig geweest met het verwijderen van de lijmlaag welke was achtergebleven nadat ik de bitumen verwijderd heb een tijd geleden. Ik heb alle bitumen in de auto verwijderd en hiervan moet ik alle lijm nog  verwijderen. 
Hieronder zijn de foto's te zien met en zonder de lijmresten.




Tevens heb ik de lijmlaag van de bodem verwijderd, hier zaten ook nog delen teer aan vast en dat gaf een behoorlijke bende. De foto's van de bodem zijn hieronder te zien.



Daarna ben ik verder gegaan met de achterkant waar ik eerst een keer met de roestborstel omheen ben gelopen. Bij een van de naden die af fabriek in de achterkant zitten zat een beetje roest. Nadat ik de roestborstel er op gezet had bleek dat de las onderin los was gesprongen en er daardoor roest was ontstaan. Ik heb toen de onderkant van de naad weer dicht gelast en nog een scheurtje bovenin dichtgemaakt.
Nadat ik ze met zinkspray bewerkt had heb ik foto's bekeken van de achterkant van verschillende 02's.
Vervolgens heb ik ervoor gekozen om de naden te laten vervallen omdat hier vaak roest in ontstaat en ik z niet veel mooier vind.


Hieronder zijn nog 2 foto's te zien van hoe de achterkant en het linker achterscherm er nu bijstaan.



Tevens ben ik verder gegaan met een van de deuren. Deze heb ik nu denk ik voor een van de laatste keren geplamuurd.

Geen opmerkingen: