Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

18 januari 2011

Passen bumper en voorbewerken achterscherm

Tijdens het werken aan de bumper achter heb ik ook de laatste hand gelegd aan de rechter zijkant. Nadat dit helemaal strak was heb ik de zijkant en de verbreder fijn geschuurd en de verbreder in de kunstofprimer gespoten zodat de fillerlaag die ik komende week wil plaatsen zich goed hecht.


Omdat het mooi weer was heb ik de schuur even gelucht zodat het stof van het schuren ook naar buiten kon waaien. Ook kon zo mooi het vocht er even uitwaaien.


Afgelopen weekend heb ik ook even de uitlaatsierstukken gepast om te controleren of de randen daar allemaal netjes waren. Daarbij heb ik de bumper ook even weer aan de auto gehangen, dit zag er wel stoer uit.

De bumper is een nette staat, hij heeft alleen even een flinke poetsbeurt nodig.



Ik vind het er persoonlijk wel stoer uitzien en kan niet wachten totdat de auto in de kleur komt zodat ik hem weer kan opbouwen en weer mee kan sturen :)


Nadat ik de uitlaat gepast had samen met de bumper heb ik de rechter spatbord verbreder in de kunstofprimer gespoten. Kunstofprimer is transparant en er is bijna geen verschil te zien behalve dat de verbreder iets meer glimpt.


Ik ben ook aan de andere zijkant begonnen om te kijken of dit echt strak was. Hier zit nog een klein beetje werk in om het goed te krijgen.


Komend weekend ga ik verder met het strakmaken van de linkerzijkant en de achterkant. Ik hoop alles na komend weekend in de filler te krijgen.

Geen opmerkingen: