Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

18 januari 2011

Voorbewerken achterkant

Afgelopen dagen heb ik weer veel aan de auto kunnen werken. Toen ik donderdag in de schuur kwam kon ik niet schuren omdat de auto helemaal nat was geworden. Ik heb er even oven na moeten denken hoe dit nou gebeurd was want het dak van de schuur is gewoon waterdicht. Het bleek condens te zijn dat ontstaan was doordat het zo snel warm was geworden. ik heb toen gelijk de kachel aan gezet in de schuur en een vochtvreter gekocht want ik was er niet erg blij mee.

Omdat ik niet kon schuren ben ik begonnen met het verwijderen van de dakbekleding.


Bij het demonteren van de dakbekleding kwam ik ook het muizennest tegen dat ik al eerder gespot had. Hierbij zag ik ook dat precies waar die beesten zich vermaakt hadden op de dakplaat allemaal roest was ontstaan. Nadat ik het schuim verwijderd had heb ik het dak ontroest en in de zinkspray gespoten zodat het goed beschermd is.



Toen de auto weer droog was ben ik weer verder gegaan met schuren. Ik heb een schuurmachine geleend waarmee ik de vorm van de bumper goed in de zijkant kan schuren.


Dit is een foto waarop ik de rand van de bumper op de auto heb afgetekend. Dit ben ik vervolgens netjes gaan schuren met de schuurmachine.


Dit is het resultaat van het schuren. Hier is een ideaal apparaat waarmee ik een hoop tijd heb bespaard. De lijn moet nog wel in de fijnplamuur worden gezet en moet vervolgens even strak geschuurd worden.

Geen opmerkingen: