Behalve de deur en de koelvin ben ik afgelopen weekend ook verder gegaan met het strak maken van de motorkap. In een van de hoeken van de motorkap zat een plek roest, toen ik met de slijptol aan het werk ging zag ik al snel dat er in de buitenplaat ook gelast was en dat deze ook behoorlijk verroest was.
Er zat een dikke las klodder aan de binnenkant van de plaat die er met weinig moeite uit brak, hierdoor heb ik gelijk de buitenste plaat ook goed aangepakt.
Op de foto hieronder is de roest aan de binnenkant van de buitenplaat goed te zien.
Ik heb vervolgens een gat in de buitenplaat geslepen wat op de foto hieronder te zien is.
Daarna heb ik een nieuw stukje plaat gemaakt die precies in het gat paste zodat ik deze weer netjes kan dicht lassen.
Ditzelfde trucje heb ik ook aan de binnenkant van de motorkap gedaan.
Vervolgens ben ik verder gegaan met het schuren van de binnenkant van de klep. Hier zaten in de lak veel lopers en oneffenheden. Ook zaten er nog een paar lijmresten aan de binnenkant.
Op de foto hieronder is de binnenkant van de motorkap te zien nadat ik het gelast heb.
Als laatste heb ik de hele binnenkant schoon gemaakt en de stukken blanke metaal in de zinkspray gespoten.
Nadat de zinkspray droog was heb ik de deur om gedraaid en ben ik begonnen met het zoeken van deukjes. Dit kan ik goed zien als ik via de motorkap naar het licht keek. Op de foto hieronder is de zien waar allemaal plekjes zitten waarmee ik komend weekend aan het werk ga.
Translate / Übersetzen / Traducir
Welkom op mijn blog.
Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.
Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast
Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.
Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast
Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!
Ik wens jullie veel leesplezier.
Ik wens jullie veel leesplezier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten