Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

18 mei 2011

Aanpassen koelvin en PU bussen voor dynamo

Afgelopen weekend heb ik een set andere veerpoten gekocht omdat eenvan de veerpoten onder de auto gelast zit omdat er een van de 3 onderste boutjes afgebroken is. Toen ik bij de verkoper van de veerpoten kwam had hij ook nog een nieuwe radiateur voor een BMW 2002 liggen. Deze heb ik oom maar mee genomen omdat ik niet tevreden ben over hoe de huidige radiateur in de auto gemonteerd is. Op de foto hieronder zijn de veerpoten en de radiateur te zien. Deze moest even worden schoon gemaakt.


Ik had toevallig de dag ervoor ook al een radiateur meegenomen alleen deze was een aan 1502 en heeft een dunner koellichaam. Hier verschil is hoeronder te zien, de rechter radiateur is van een 2002.


Voor de circuitdag afgelopen jaar had ik de koeling en koelvin er even snel in gemaakt dat is op de foto hieronder goed te zien. De koelvin zat helemaal scheef en niet degelijk vast. Ik heb deze uit de auto gehaald en een manier bedacht om hem goed vast te maken.


Ik heb vervolgens sleufgaten in het front gemaakt en een beugel aan de koelvin gemaakt. Nu zit de koelvin mooi recht voor de radiateur en goed vast.


Op de foto hieronder is de oude radiateur te zien, een van een BMW e30. Deze paste niet goed en benutte niet het gehele gat in het front. Tevens zat hij zo dicht tegen de motor aan dat de V-snaar niet een vervangen kon worden.


Vervolgen ben ik begonnen met het verwijderen van de rubber bussen in de dynamo. Een tijd terug had ik al nieuwe PU bussen voor in de wielophanging en de dynamo besteld en deze heb ik alvast in de dynamo gemaakt. Op de foto hieronder is een van de rubber bussen te zien, het rubber was helemaal vergaan en leek wel ruitenkit. Daarom trok de V-snaar de dynamo helemaal scheef.


Zowel het bovenste als het onderste rubber was kapot. Ik Had er veel werk van om alle oude kit resten van de dynamo af te krijgen.


Nadat ik alles schoon had heb ik de nieuwe bussen er in geslagen. Dit moest wel met geweld omdat ze er behoorlijk strak in zaten.


Op de foto hieronder is de dynamo te zien met de PU bussen er in.


Zoals te zien op de foto hieronder zit de dynamo nu kaars recht aan de motor.


Geen opmerkingen: