Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

09 mei 2011

Voorbewerken motorkap

Afgelopen weekenden ben ik ook begonnne met het klaar maken van de motorkap. Deze heeft een jaar lang in de schuur gestaan en is behoorlijk stoffig geworden. Op de foto hieronder heb ik de kap al met de luchtspuit schoon geblazen.


Om even het verschil te laten zien heb ik hem eerst voor de helft schoon gemaakt.


Toen de motorkap helemaal schoon was kon ik goed zien of er veel deukjes ed. in de plaat zaten. Er zitten gelukkig maar een paar kleine oneffenheden in.


Vervolgens ben ik begonnen met het verwijderen van geluidsdemping aan de binnenkant van de motorkap. Dit is vastgelijmd en wil niet makkelijk los.


Door de lijm te verwarmen kan je de isolatie er zonder al te veel rommel wel aftrekken alleen de lijm blijft achter op de plaat. Hoe ik dit ging verwijderen wist ik nog niet. Ik kon het wel afsteken met een plamuurmes maar dit duurde erg lang. Toen kwam ik er achter dat de lijm 'oplost' met remreiniger. Door de lijm in de spuiten met remreiniger en de lijmresten er af te steken was ik het snelste klaar denk ik.


Ik kwam er achter dat als ik eerst de grofste laag lijm weg schuurde dat het met de machine dat het afsteken met het plamuurmes makkelijker ging.


Behalve dat er een laag lijm op zat zitten er op een aantal roest plekken aan de binnenkant van de motorkap. Ik heb nog een motorkap die gezandstraald is alleen deze is daardoor vervormd wat weer veel tijd kost om te voorbewerken. Ik heb toch gekozen deze motorkap klaar te maken zodat ik alleen wat roest moet weg werken maar weinig hoeft te voorbewerken.


Om de roest weg te werken heb ik de hardnekkige plekken gezandstraalt, dit kost erg veel tijd en geeft veel rommel maar geeft wel een mooi resultaat, dat is hieronder te zien.


Op de foto hieronder ben ik te zien tijdens het zandstralen ook is de rommel die het geeft.


Dit is het resultaat van het zandstralen van de plek waar de scharnieren van de kofferbak zaten. De foto van hoe het hiervoor was is in het vorige bericht te zien.


Op de foto hieronder is een plek te zien aan de binnenkant van de motorkap, midden op de plaat. Hoe die daar ontstaan is is voor mij nog steeds een vraag.


De minder ernstige roestplekken ben ik aan het verwijderen met een roestborstel op de boormachine en met de schuurmachine.


Komend weekend ga ik verder met het verwijderen van de roest aan de motorkap en ga ik een begin maken met het voorbewerken.

Geen opmerkingen: