Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

09 mei 2011

Voorbewerken deuren en kofferbak

Het afgelopen weekend heb ik weer een aantal dingen aan de BMW kunnen doen. Ik ben begonnen met het verder strak maken van de deur. Deze was aan de onderkant al zover strak dat hij in de filler gespoten kan worden alleen bij de handgreep moest het nog beter. Omdat het mooi weer was ben ik buiten aan het schuren geweest.


Terwijl de plamuur aan het drogen was heb ik de kofferbak deksel van de auto gehaald en gestript. Nadat hij gestript was heb ik de deksel in 4er verdeeld en ben ik begonnen met schuren.


Op de foto hieronder kan je zien waar de stickertjes zaten die aangaven waar er deukjes in het oppervlakte zaten. Dit ben ik gaan schuren totdat je niks meer van de plekjes zag.


Omdat er meerdere lagen lak op gespoten zijn door de jaren heen is goed het verschil te zien tussen waar een deukje zat en waar niet. Je ziet de vier stickertjes terug in de geschuurde plek als 4 groene cirkeltjes.


Zo heb ik de hele deksel verdeel en ben ik een tijdje aan het schuren geweest. Alle deukjes zijn terug te zien aan de groene cirkeltjes. Dit waren er dus best wel wat.


Omdat er genoeg laklagen op zaten waren er maar enkele deukjes waar een beetje plamuur in moest om ze echt strak te krijgen, dat is op de foto hieronder te zien. Voor de rest heb ik de zijkanten kaal geschuurd om te voorkomen dat al die laklagen er af barsten en om de vouwen in de plaat weer scherp te krijgen. 


De kofferbak deksel was schijnbaar nog nooit van de auto af geweest omdat alle kleuren lak achter de kofferbak deksel allemaal los laten omdat het niet goed geschuurd in en omdat er onder het scharnier helemaal geen verf te vinden was.


Om de roest op deze plaats weg te halen ga ik dit zandstralen.

Geen opmerkingen: