Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

01 februari 2011

Filler linker achterscherm

Afgelopen weekend ben ik weer verder gegaan met het linker en rechter achterscherm en de achterkant. Ik heb beide schermen in de filler gespoten.
Voordat ik het linker scherm kon spuiten moest ik eerst nog de laatste hand leggen aan de gedeelte voor het achterwiel. Dit was nog niet helemaal zoals ik het wilde hebben. 
Hieronder is te zien waar ik nog kleine oneffenheden opgevuld heb.


Toen dit gedeelte klaar was heb ik de verbreder geschuurd met fijn geschuur papier en heb ik deze in de plastic primer gespoten. dit had ik een tijdje geleden al met de rechter spatbord verbreder gedaan.


Nadat de plastic primer gedroogd was heb ik het achterscherm in de filler gezet. Ik zag echter gelijk toen de filler nog nat was dat er nogwel een aantal aandachtspuntjes waren. Sommige deen waren minder strak dan ik gedacht had.


Er zat door een hoogteverschil een rand in de verbreder. Deze heb ik weg geschuurd met de schuurmachine.


Vervolgens heb ik de rand en de andere oneffenheden bewerkt met een laag plamuur.


Nadat de plamuur gedroogd wat heb ik alles weer strak geschuurd, komend weekend wil ik dit allemaal opnieuw in de filler gaan zetten.


Terwijl de plamuur en filler op beide achterschermen aan het drogen was ben ik ook weer verder gegaan met de achterkant. Hierbij heb ik een kleine schade netjes gemaakt. Er was een deel van het blik verfrommeld, dit heb ik allemaal weer recht gemaakt en ik ben begonnen met het plamuren. Tevens was de onderste rand van de achterkant nog niet helemaal recht. Dit heb ik ook klaar gemaakt.

Geen opmerkingen: