Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

01 februari 2011

Filler rechter achterscherm

Afgelopen weekend ben ik aan het werk geweest met het linker en rechter achterscherm en met de achterkant. Hieronder is het rechter achterscherm te zien welke ik net in de filler gespoten heb. Vergeleken met het linker achterschem zaten er aan deze kant veel minder oneffenheden in. 


Nadat de filler droog was heb ik alles zwart gespoten zodat ik tijdens het schuren de oneffenheden in het oppervlak goed kan zien. Er zaten alleen wat luchtbelletjes in de plamuur en bij een gedeelte waar ik een vorm veranderd heb aan de spatbordverbreder was niet helemaal strak.


Nadat de zwarte verf gedroogd was ben ik begonnen met het schuren van het achterscherm. Door de zwarte verf is precies te zien waar nog oneffenheden zitten. Hieronder zijn een aantal foto's te zien waarbij ik steeds een groter deel geschuurd heb.




Nadat ik het hele achterscherm geschuurd had, heb ik alle oneffenheden gemarkeerd en heb ik deze opnieuw geplamuurd. Hieronder is te zien waar ik opnieuw plamuur heb aangebracht.


Ik heb nog even een foto gemaakt van hoe de auto er nu bij staat. De schuur is alweer behoorlijk stoffig, als de achterkant straks klaar is zet ik de auto weer even naar buiten zodat ik alles kan schoonblazen en aanvegen.


Komend weekend wil in de beide achterschermen opnieuw in de filler zetten en ik hoop ze dit weekend klaar te krijgen.

Geen opmerkingen: