Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

14 februari 2011

Vervolg voorbewerken achterkant 2

Afgelopen weekend ben ik, nadat ik mijn nieuwe Alpina velgen gepast heb, weer verder gegaan met schuren. Ik begin er wel een beetje zat van te worden maar het einde komt ook steeds meer in zicht. Ik heb de laatste hand gelegd aan het rechter achterscherm en ik heb de eerste laag filler van het linker achterscherm geschuurd. 
Tevens heb ik de benzine lekkage, welke ik afgelopen weekend geconstateerd had, verholpen door goede brandstof slangenklemmen te gebruiken en een nieuw T-stukje in de leiding te monteren.

Hieronder is de spatbordverbreder te zien waarop ik afgelopen weekend nog een laagje filler heb gespoten. Ik heb hem vervolgens zwart gespoten zodat ik alle oneffenheden goed kan zien en ben rechtsonder begonnen met schuren. Dit is op de foto goed te zien omdat dan de laag filler weer tevoorschijn is gekomen.


Op de foto hieronder is te zien dat ik de laag zwarte verf weg geschuurd heb. Dit achterscherm is nu helemaal  strak en samen is met de voorspatborden en het front nu klaar voor de grondverf.

   

Vervolgens ben ik verder gegaan met het schuren van het linker achterscherm. Hier had ik vorig weekend al een laag filler op gezet en vervolgens een laag zwart zodat alle oneffenheden goed te zien zijn.


Hieronder ben ik bijna klaar met het schuren van het achterscherm. Ik moet alleen nog een deel van de spatbordverbreder schuren.


Er zaten nu geen grote oneffenheden meer in het achterscherm alleen wat kleine luchtbelletjes. Deze heb ik gelijk gevuld zodat ik komend weekend het achterscherm nogmaals in de filler kan zetten en opnieuw kan schuren. Als er dan geen oneffenheden meer in het oppervlak zitten is dit achterscherm ook klaar voor de grondverf.


Omdat het afgelopen weekend zulk mooi weer was heb ik gewerkt met beide deuren van de garage open zodat het stof gelijk weg kan waaien en de garage even kan luchten. 

Geen opmerkingen: