Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

14 februari 2011

Monteren Alpina velgen! BMW 2002

Afgelopen weekend heb ik de Alpina velgen die ik vorige week opgehaald heb uit Duitsland onder de auto gepast. Ik heb al een heleboel foto's van 02's met deze velgen eronder bekeken maar ik was nogsteeds verrast over hoe mooi deze velgen bij de auto passen.
Dit is een set 15 inch 7J Alpina velgen met 195/50/15 banden. De velg rand en de voorkant van de spaken zijn gepolijst aluminuim en binnenkant van de velgen en tussen de spaken zijn ze zwart.

Hieronder is een foto van de zijkant van de auto te zien met de nieuwe velgen gemonteerd. De BMW mag wel 10cm naar beneden als hij klaar is. Dit wil ik gaan doen door er andere veren en dempers onder te plaatsen.


De foto hieronder is gemaakt met de originele velgen er onder, het verschil in ET-waarde is goed te zien tussen deze velgen en de Alpina's op de volgende foto.

De originele velgen.
De Alpina velgen
Op de foto hieronder is het verschil tussen de velgen te zien aan de voorkant van de auto, links Alpina en rechts origineel.


Hieronder is te zien hoe de wielen staan in de spatbordverbreder. Ik dacht eerst dat ik de spoorverbreders zou moeten monteren maar dit is niet nodig omdat de banden nu mooi aan de buitenkant van de spatborden staan.


Hieronder staat nog een paar foto's van de 2002.


Voorkant nu met links en rechts Alpina's.



Ik heb nieuwe logo's voor de naafkapjes besteld, deze ga ik er deze week op maken en dan is de set eerst klaar om er mee te rijden. Als de auto straks helemaal klaar is wil ik ze nog een keer helemaal spuiten zodat de wielen weer helemaal als nieuw zijn. 
Ook ga ik deze week mijn achterbumper cleaneren om de aanslag er vanaf te poetsen zodat hij straks gelijk op de auto gemonteerd kan worden als deze in de kleur zit.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi super model de e10 van bmw mijn vriendin is er helemaal weg van. Wat mtorblok betreft zou mijn keuse meer het e30 m3 blok kiesen maar van buiten blijft die van jou een 2002 en dat vind ik super.
Succes met het restaureren.
Michaël en Susan