Translate / Übersetzen / Traducir

Welkom op mijn blog.

Op deze blog beschrijf ik de restauratie en upgrade van mijn BMW 2002 uit 1974. Voordat ik met de restauratie begon heb ik bijna anderhalf jaar in de auto gereden, het rijden in de BMW is me erg goed bevallen. Er zijn naar mijn idee weinig auto's waarin je het pure/spartaanse autorijden beleeft. Daarom ben ik begonnen mijn 2002 volledig te restaureren.

Ik heb mijn 2002 uitgebouwd met de originele BMW 2002 Turbo verbreding en de BMW helemaal laten spuiten in de kleur Fire orange van de M3 GTS. Technisch heb ik veel dingen aangepast om plaats te maken voor de 6 cilinder motor. Daarnaast heb ik natuurlijk het onderstel en de remmen ook aangepast

Omdat de getunede originele motor voor mij niet genoeg vermogen had heb ik een motor uit een BMW e36 325i ingebouwd.
Ik heb nu het mooiste model van BMW met de fijnste motor van BMW gecombineerd tot de BMW 2502. Een BMW 2002 met een 2.5 liter 6 cilinder en 200pk!

Ik wens jullie veel leesplezier.

08 februari 2011

Rechter achterscherm bijna strak!

Afgelopen weekend ben ik weer verder gegaan met het strak maken van de achter schermen en de achterkant van de BMW. Verder heb ik hem voor een deel stofvrij gemaakt en even weer gestart. Tijdens het lopen begon hij benzine te lekken dus nu heb ik gelijk weer een klus voor komend weekend.

Eerst ben ik begonnen om het stukje wat ik opnieuw geplamuurd had bij de rechter spatbord verbreder strak te schuren. 
Hieronder is het plekje te zien op de spatbord verbreder wat nog niet helemaal strak was.


Daarna heb ik het hele achterscherm opnieuw geschuur met fijn schuurpapier en heb ik de filler er op gespoten. Dat is hieronder te zien, toen de filler nog nat was heb ik nogmaals gecontroleerd of er nog oneffenheden in het achterscherm zaten.



Toen de filler aan het drogen was ben ik verder gegaan met het strakmaken van de achterkant. Ik kon heel moeilijk met mijn schuurblokje tussen de rand komen waar normaal de sierstrip overheen zit. Ik heb toen een ander schuurblokje gemaakt en en het de rand zwart gespoten zodat de oneffenheden goed te zien zijn.
Hieronder is de achterkant de zien en de rand die ik bedoel(onder de achterlichten over de hele breedte).



Dit is het schuurblokje wat precies in de rand past.


Nadat de filler was opgedroogd, heb ik het achterscherm met een zwarte spuitbus opnieuw gespoten zodat de oneffenheden tijdens het schuren goed te zien zijn.


Toen deze lak aan het drogen was heb ik het linker achterscherm strak geschuurd, fijngeschuurd, ontvet en in de filler gezet. Hier zaten slechts nog kleine oneffenheden in, deze zijn denk ik dmv. het opschuren van de filler wel weg te krijgen.


Het achterscherm aan de rechter kant is helemaal strak. Ik heb alleen de verbreder nogmaals in de filler gezet om de laatste oneffenheden weg te werken. Er zat nog een heel fijn randje in de verbreder. Deze krijg ik er  met het opschuren van de nieuwe laag filler wel uit.


Komend weekend begin ik met het zwartspuiten van het linker achterscherm. Vervolgens ga ik de rechter spatbordverbreder voor de laatste keer schuren en dan is het rechter achterscherm klaar. Daarna wil ik het linker achterscherm klaar maken. Ook wil ik weer verder gaan met het schuren van de achterkant en de deuren.

Geen opmerkingen: